Поради для класних керівників по згуртуванню учнівського колективу

Згуртування учнів - важлива задача для класного керівника, оскільки це не лише сприяє формуванню дружніх відносин серед учнів, а й створює сприятливу атмосферу для навчання та розвитку. Ось деякі поради для класних керівників щодо згуртування учнів:

Створення спільних цілей: Залучайте учнів до формулювання цілей класу або групи. Розгляньте, які цілі вони хотіли б досягти впродовж року, і допоможіть їм розробити плани для їх досягнення.

Спільні заходи та проекти: Організовуйте спільні заходи, які сприяють співпраці та взаємодії між учнями. Це може бути спортивні змагання, мистецькі проекти, благодійні акції тощо.

Створення дружніх умов: Забезпечте дружню атмосферу в класі, де кожен учень відчуває себе прийнятим і важливим. Пропагуйте повагу, толерантність та взаємопідтримку.

Формування командної роботи: Залучайте учнів до командної роботи на уроках та поза ними. Розвивайте навички співпраці, взаємодопомоги та обговорення рішень.

Врахування індивідуальних потреб: Будьте уважними до індивідуальних потреб кожного учня. Підтримуйте учнів з різними здібностями та інтересами, створюючи для них можливості для розвитку.

Посилення спільного досвіду: Сприяйте спільним досвідам та згуртованості через спільні подорожі, екскурсії, табори, тощо.

Виявлення та вислуховування думок учнів: Залучайте учнів до вирішення питань, пов'язаних з життям класу. Вислуховуйте їхні думки та ідеї щодо покращення атмосфери в класі.

Заохочення та визнання досягнень: Не забувайте виявляти вдячність та заохочувати досягнення кожного учня, незалежно від їхньої складності чи обсягу.

Згуртування учнів - це процес, який вимагає часу, терпіння та уваги. Проявляйте цінність та зацікавленість у кожному учні, і ви побачите, як ваш клас стає ще більш об'єднаним та успішним.

Додаток для пошуку зниклих дітей — Reunite Ukraine. Що це, і як працює? Основною функцією мобільного додатку Reunite Ukraine є пошук дітей, які зникли безвісти, а також возз’єднання членів сімей, які були внутрішньо переміщені, виїхали за межі України або були незаконно депортовані. Як користуватися додатком Reunite Ukraine? Завантажити додаток Reunite Ukraine можна на будь-яку операційну систему: App Store https://apps.apple.com/lu/app/reunite-ukraine/id6444649623 Google Play https://play.google.com/store/apps/details Після завантаження потрібно створити профіль та додати інформацію про себе. Потім треба додати інформацію про людину, яку треба розшукати. З іншого боку сама дитина або особа, яка представляє її інтереси, також має створити профіль з метою пошуку родичів.

Брошура «Набута інвалідність дитини. Поради батькам і фахівцям»

Набута інвалідність дитини

Додаток до листа

Уповноваженого Верховної Ради

України з прав людини

від____________№_______

Інформація про діяльність Консультаційного центру Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини

Графік роботи: понеділок - п'ятниця з 08.00 до 17.00.

Консультаційний центр надає підтримку громадянам України у режимі онлайн та офлайн щодо:

•роз’яснення можливих шляхів повернення дитини або сімей з дітьми на підконтрольну Уряду України територію;

•отримання свідоцтва про народження дитини в умовах воєнного стану або його легалізації, якщо документ отриманий на непідконтрольній території;

•встановлення контакту з дитиною, яку вивіз один із батьків за кордон;

•заповнення форми розшуку дитини або заявки на отримання допомоги дітям, які зазнали травмувань внаслідок війни;

•інші питання, пов’язані з порушеннями прав людини.

Тут ви можете повідомити:

•про дитину, яка загубилася;

•про злочин, скоєний проти дитини;

•якщо ви знайшли дитину без супроводу дорослих;

•якщо вам відомі факти депортації дитини;

•про примусову зміну громадянства та документів дитини;

•про інші порушення прав дитини під час війни.

В режимі онлайн:

0800-50-17-20 (безкоштовно)

044-299-74-08 (для дзвінків із-за кордону)

hotline@ombudsman.gov.ua

В режимі офлайн під час особистого звернення:

понеділок - четвер з 9:00-13:00, 13:45-18:00

п’ятниця з 9:00-13:00, 13:45-17:00,

вихідні дні — субота, неділя

Адреса: 01008, м. Київ, вул. Інститутська, 21/8

Додатково надаємо консультації:

через портал «Діти війни» — сайт: https://childrenofwar.gov.ua/

Графік роботи: понеділок - п'ятниця з 08.00 до 17.00.

Обідня перерва з 12.00 до 13.00.

Звертатися у кабінет соціально-психологічної служби ліцею №2

Психологічна підтримка учасників освітнього процесу під час війни:

Для батьків:

1.Поради психолога.Детальніше за покликанням:

1.Як батькам та дитині заспокоюватися під час ракетних обстрілів

2. Ресурси позитивного батьківства: як стабілізувати себе та попередити емоційне вигорання.

Як розпізнати емоційне вигорання, як зберегти та збільшити власні ресурси, уникнути чи подолати емоційне вигорання навчає

буклет “Ресурси позитивного батьківства: як стабілізувати себе та попередити емоційне вигорання”

Буклет розроблено в межах проєкту, що реалізується Всеукраїнським громадським центром «Волонтер» за підтримки Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні.

3. Посібник “Розмови про війну”

Українські діти та підлітки під час війни потребують турботи і уваги дорослих, а, також, зрозумілої інформації про події навколо. Асоціація психологів Португалії на допомогу батькам, опікунам та педагогам підготувала посібник «Розмови про війну» українською мовою.

Посібник ПИТАННЯ ТА ВІДПОВІДІ ПРО ВІЙНУ ДЛЯ БАТЬКІВ ТА ОПІКУНІВ ДІТЕЙ ТА ПІДЛІТКІВ

4.Для підтримки дітей, особливо з ООП створено телеграм канал

Посібник ПИТАННЯ ТА ВІДПОВІДІ ПРО ВІЙНУ «Підтримай дитину»

5. «Підтримай дитину»:

Захисники і Захисниці України читають казки та вірші

6. Як контролювати емоційний стан під час воєнного стану?

поради психологів»

7. Чек-лист на канікули:

8 кроків для організації ранкового просторудитини

8. Підтримай дитину:

типові реакції дитини 12-18 років під час травматичних подій

9. Поради від експертів ЮНІСЕФ

«Правила підтримки дитини під час евакуації»

Для вчителів

1. Розроблено курс підвищення кваліфікації для освітян

«Перша психологічна допомога учасникам освітнього процесу під час і після завершення воєнних дій»

2. Методичні рекомендації

Алгоритм дій

3. Підтримка дітей:

поради для вчителів

4. Як контролювати емоційний стан під час воєнного стану?

поради психологів

5. Як говорити з учнями на складні теми?

Поради для педагогів від психологів проєкту «Підтримай дитину»

ПАМ’ЯТКА ДЛЯ УЧНІВ ЯК НЕ СТАТИ ЖЕРТВОЮ КІБЕРБУЛІНГУ

Аби уникнути ситуацій, де ви можете стати жертвою кібербулінгу, потрібно дотримуватись наступних настанов:

• Висловлюй у мережі лише ті думки, які міг би сказати, дивлячись в очі співрозмовнику.

• Не вкидай негатив у кіберпростір.

• Підтримуй власну позитивну онлайн-репутацію.

• Не розповідай особисту інформацію незнайомцям. Відомості про тебе на сторінці в соцмережі зроби в налаштуваннях видимими лише для родичів та близьких друзів.

• Проігноруй одиничний випадок кібербулінгу – за таких умов кривдник, найімовірніше, втратить інтерес до тебе.

• Негайно звертайся про допомогу до дорослих, якщо випадки кібербулінгу мали місце вже кілька разів.

• Заблокуй електронні адреси, з яких тобі надійшли повідомлення негативного змісту, або попроси про це дорослого.

• Не реагуй у колективних чатах на коментарі так званих тролів. Розпалювати провокації в мережі – це найчастіше робота, за яку такі люди отримують гроші.

• Жартуй у мережі обережно, адже веселий, на твою думку, жарт комусь може видатися зовсім не смішним або навіть образливим. Відтак наслідки можуть бути непередбачуваними. Найчастіше, саме невдалий жарт є приводом для кібербулінгу.

• Ніколи не вдавайся до цькування чи приниження інших осіб. Будь-яку конфліктну ситуацію необхідно намагатися розв’язати за допомогою спокійного діалогу.

• Надай підтримку жертві нападу, якщо ти випадково став свідком кібербулінгу.

• Пам’ятай, що по інший бік екрана перебувають такі самі люди, як ти – зі своїми поглядами, реакціями та емоціями. Тож у будь-якому спілкуванні поводься толерантно, стримано, ввічливо, керуй своїми емоціями.

Кібер поліція

Контент, що шкодить – як захистити дитину?

Рекомендації для батьків щодо убезпечення дітей

Коли і як і як говорити говорити з дитиною про онлайн-ризики :

Як тільки ви дозволяєте дитині користуватись гаджетом.

Допоможіть дитині дізнатись більше про Інтернет та світ довкола за допомогою розвиваючих ігор.

Досліджуйте разом.

Домовтесь про «зони» вдома, де можна використовувати гаджет.

1.Не розповсюджувати особисті дані.

2.Якщо з дитиною трапилась неприємна ситуація, то вона завжди може покластися на батьків.

3.Небезпечно зустрічатись з тими, кого ми знаємо тільки онлайн.

4.Не відповідати на повідомлення, які є неприємними.

5.Ні з ким не ділитись своїм паролем до гаджету та приватної сторінки.

6.Перед завантаженням нового додатку слід запитати дозволу у батьків

Якщо дитина поводиться ризиковано через вплив на неї контенту в мережі: до кого звернутися по допомогу.

• Отримати додаткову інформацію про онлайн-ризики, шкідливий контент через Урядову консультаційну лінію з питань безпеки дітей в Інтернеті - 1545 далі вибрати 3 - анонімно, цілодобово, безкоштовно.

• Анонімно повідомити дитині про те, що сталося з ним або з нею в Інтернеті - зателефонувати на гарячу лінію Ла Страда - 116 111.

• Звернутися дитині до психолога або ж поставити питання з приводу психічного, сексуального або репродуктивного здоров’я через організацію Teenergizer, яка дає консультації “рівний-рівному” і з психологом безкоштовно і конфіденційно:Консультації

• Якщо дитина страждає від кібербулінгу і є потреба отримати допомогу анонімно, то можна скористатися чат-ботом Кіберпес в Telegram та Viber, або зателефонувати на лінію: 0800 505 170

• Отримати додаткову інформацію про онлайн-ризики і як діяти в таких ситуаціях через чат-бот проєкту #stop_sexтинг у Телеграмі - @StopSextingBot

Способи профілактики ризикованої поведінки дітей:

• Довірливі стосунки між батьками та дітьми.

• Розмови про власні переживання після важкого робочого дня чи побаченого в мережі;

• Спільні інтереси та інформаційний простір, наприклад, спільний перегляд фільмів та їх обговорення чи прогулянки без гаджетів;

• Сімейна угода, як можливість врегулювати поведінку дитини в Інтернеті;

• Розвиток навичок цифрової стійкості через: розуміння дитиною, що вона натрапила на шкідливий контент; знання того, що робити, щоб звернутися за допомогою; навчання на власному досвіді; отримання підтримки для відновлення.

«Абітурієнти з тимчасово окупованих територій. Вибір на користь України»

НОМЕРИ «ГАРЯЧИХ ЛІНІЙ»:

1578 – з питань протидії торгівлі людьми;

1588 – з питань запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та насильству дітей;

0800505501 (безкоштовно зі стаціонарних);

527 (безкоштовно з мобільних) – з протидії торгівлі людьми та консультування мігрантів.

САЙТ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КАМПАНІЇ "РОЗІРВИ КОЛО"

Розірви коло

Інформаційна кампанія «Розірви коло» – це частина масштабної програми UNFPA, Фонду ООН у галузі народонаселення із протидії та запобігання домашнього та/і гендерно зумовленого насильства в Україні. Кампанія реалізується за підтримки уряду Великої Британії.

structure

structure

structure

structure

structure

structure

structure

structure

structure

structure

structure

structure

structure

structure

ПОРАДИ З БЕЗПЕКИ ОНЛАЙН ДЛЯ БАТЬКІВ

Встановити «батьківський контроль» для пристроїв із опраційною системою Windows 10 можна за такою послідовністю дій:

1) перейдіть з меню Пуск в розділ «Облікові записи користувачів»;

2) у категорії «Сімя та інші користувачі» натисніть «Додати члена сімї»;

3) операційна система на вибір запрпонує створити профіль для дитини або дорослого;

4) обравши відповідний пункт, введіть адресу електронної пошти. Для підтвердження адреси зайдіть в папку вхідних повідомлень електронної пошти.

Важливо: операційна система не дозволить активувати «батьківський контроль» для локального облікового запису. Створіть новий профіль для кожного користувача, якого належить контролювати.

Встановити «батьківський контроль» для пристроїв з операційною системою Android можна за такою послідовністю дій:

1) відкрийте програму «Play Маркет»;

2) у лівому верхньому кутку екрану натисніть на значок «меню» і виберіть «Установки» - «Батьківський контроль»;

3) увімкніть означену функцію;

4) обмежте доступ до налаштувань «батьківського контролю», встановивши PIN-код;

5) встановіть такі фільтри: «Додатки, ігри, фільми і серіали. Виберіть максимально допустиме вікове обмеження для контенту», «Музика і книги».

Важливо: «батьківський контроль» діє тільки на тому пристрої, де ви його налаштували. При необхідності ввімкніть його на іншому пристрої, знову виконавши наведені вище інструкції.

Встановити «батьківський контроль» для пристроїв «iPhone», «iPad», «iPod touch» можна за такою послідовністю дій:

1) перейдіть в меню «Налаштування» - «Основні» - «Обмеження».

2) покрутіть вниз і натисніть «Обмеження», а потім «Включити обмеження».

3) створіть пароль функції «Обмеження». Код-пароль обмежень необхідний для зміни налаштувань або відключення обмежень.

Крім того, на сайитах підтримки від виробників можна отримати додаткову інформацію щодо принципів роботи та точного налаштування функції «батьківського контролю».

Психологічну допомогу та підтримку можна отримати за номерами телефонів:

1) Національна гаряча лінія з питань протидії насильству та захисту прав дитини (Пн.-Пт. з 12.00 до 16.00):

0 800 500 225 (безкоштовно зі стаціонарних);

16 111 (безкоштовно з мобільних).

2) Онлайн консультація для підлітків в Teenergizer

3) Чат-бот у Telegram і Viber допоможе дізнатись, куди звертатись за допомогою.

Подання заяв або повідомлень про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти

1. Учасники освітнього процесу можуть повідомити про випадок булінгу (цькування), стороною якого вони стали або підозрюють про його вчинення стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу або про який отримали достовірну інформацію, керівника закладу освіти або інших суб'єктів реагування на випадки булінгу (цькування) в закладах освіти. У закладі освіти заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування) або підозру щодо його вчинення приймає керівник закладу. Повідомлення можуть бути в усній та (або) письмовій формі, в тому числі із застосуванням засобів електронної комунікації.

2. Керівник закладу освіти у разі отримання заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування):

  • невідкладно у строк, що не перевищує однієї доби, повідомляє територіальний орган (підрозділ) Національної поліції України, принаймні одного з батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування);
  • за потреби викликає бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги для надання екстреної медичної допомоги;
  • повідомляє службу у справах дітей з метою вирішення питання щодо соціального захисту малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування), з'ясування причин, які призвели до випадку булінгу (цькування) та вжиття заходів для усунення таких причин;
  • повідомляє центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді з метою здійснення оцінки потреб сторін булінгу (цькування), визначення соціальних послуг та методів соціальної роботи, забезпечення психологічної підтримки та надання соціальних послуг;
  • скликає засідання комісії з розгляду випадку булінгу (цькування) (далі - комісія) не пізніше ніж упродовж трьох робочих днів з дня отримання заяви або повідомлення.
  • Порядок роботи комісії щодо розслідування випадків булінгу в закладі

    1. Метою діяльності комісії щодо протидії випадків булінгу є припинення випадку булінгу (цькування) в закладі освіти; відновлення та нормалізація стосунків, створення сприятливих умов для подальшого здобуття освіти у групі (класі), де стався випадок булінгу (цькування); з'ясування причин, які призвели до випадку булінгу (цькування), та вжиття заходів для усунення таких причин; оцінка потреб сторін булінгу (цькування) в соціальних та психолого-педагогічних послугах та забезпечення таких послуг.

    2. Діяльність комісії здійснюється на принципах:

  • законності;
  • верховенства права;
  • поваги та дотримання прав і свобод людини;
  • неупередженого ставлення до сторін булінгу (цькування);
  • відкритості та прозорості;
  • конфіденційності та захисту персональних даних;
  • невідкладного реагування;
  • комплексного підходу до розгляду випадку булінгу (цькування);
  • нетерпимості до булінгу (цькування) та визнання його суспільної небезпеки.
  • Комісія у своїй діяльності забезпечує дотримання вимог Законів України "Про інформацію", "Про захист персональних даних".

    3. До завдань комісії належать:

  • збір інформації щодо обставин випадку булінгу (цькування), зокрема пояснень сторін булінгу (цькування), батьків або інших законних представників малолітніх або неповнолітніх сторін булінгу (цькування); висновків практичного психолога та соціального педагога (за наявності) закладу освіти; відомостей служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді; експертних висновків (за наявності), якщо у результаті вчинення булінгу (цькування) була завдана шкода психічному або фізичному здоров'ю потерпілого; інформації, збереженої на технічних засобах чи засобах електронної комунікації (Інтернет, соціальні мережі, повідомлення тощо); іншої інформації, яка має значення для об'єктивного розгляду заяви;
  • розгляд та аналіз зібраних матеріалів щодо обставин випадку булінгу (цькування) та прийняття рішення про наявність/відсутність обставин, що обґрунтовують інформацію, зазначену у заяві.
  • У разі прийняття рішення комісією про наявність обставин, що обґрунтовують інформацію, зазначену у заяві, до завдань комісії також належать:

  • оцінка потреб сторін булінгу (цькування) в отриманні соціальних та психолого-педагогічних послуг та забезпечення таких послуг, в тому числі із залученням фахівців служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді;
  • визначення причин булінгу (цькування) та необхідних заходів для усунення таких причин;
  • визначення заходів виховного впливу щодо сторін булінгу (цькування) у групі (класі), де стався випадок булінгу (цькування);
  • моніторинг ефективності соціальних та психолого-педагогічних послуг, заходів з усунення причин булінгу (цькування), заходів виховного впливу та корегування (за потреби) відповідних послуг та заходів;
  • надання рекомендацій для педагогічних (науково-педагогічних) працівників закладу освіти щодо доцільних методів здійснення освітнього процесу та інших заходів з малолітніми чи неповнолітніми сторонами булінгу (цькування), їхніми батьками або іншими законними представниками;
  • надання рекомендацій для батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування).
  • 4. Формою роботи комісії є засідання, які проводяться у разі потреби. Дату, час і місце проведення засідання комісії визначає її голова.

    5. Засідання комісії є правоможним у разі участі в ньому не менш як двох третин її складу.

    6. Секретар комісії не пізніше вісімнадцятої години дня, що передує дню засідання комісії, повідомляє членів комісії, а також заявника та інших заінтересованих осіб про порядок денний запланованого засідання, дату, час і місце його проведення, а також надає/надсилає членам комісії та зазначеним особам необхідні матеріали в електронному або паперовому вигляді.

    7. Рішення з питань, що розглядаються на засіданні комісії, приймаються шляхом відкритого голосування більшістю голосів від затвердженого складу комісії. У разі рівного розподілу голосів голос голови комісії є вирішальним.

    8. Під час проведення засідання комісії секретар комісії веде протокол засідання комісії за формою згідно з додатком до цього Порядку, що оформлюється наказом керівника закладу освіти.

    9. Особи, залучені до участі в засіданні комісії, зобов'язані дотримуватись принципів діяльності комісії, зокрема не розголошувати стороннім особам відомості, що стали їм відомі у зв'язку з участю у роботі комісії, і не використовувати їх у своїх інтересах або інтересах третіх осіб.

    Особи, залучені до участі в засіданні комісії, під час засідання комісії мають право:

  • ознайомлюватися з матеріалами, поданими на розгляд комісії;
  • ставити питання по суті розгляду;
  • подавати пропозиції, висловлювати власну думку з питань, що розглядаються.
  • 10. Голова комісії доводить до відома учасників освітнього процесу рішення комісії згідно з протоколом засідання та здійснює контроль за їхнім виконанням.

    11. Строк розгляду комісією заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування) в закладі освіти та виконання нею своїх завдань не має перевищувати десяти робочих днів із дня.

    structure

    structure

    Відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)

    text-indent

    Адміністративна відповідальність за булінг КУАпП доповнено статтею 1734 «Булінг (цькування) учасника освітнього процесу», якою конкретно визначено відповідальність. Рада змінила Кодекс про адмінправопорушення. У статтю 172 (дрібне хуліганство) додали штрафи за цькування.

    Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого, - тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

    Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, - тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

    Діяння (якщо воно скоєно вперше), передбачене частиною першою цієї статті, вчинене малолітніми або неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, - тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

    Діяння (якщо воно скоєно не вперше), передбачене частиною другою цієї статті, вчинене малолітньою або неповнолітньою особою віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, - тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.