Коли і як і як говорити говорити з дитиною про онлайн-ризики :
Як тільки ви дозволяєте дитині користуватись гаджетом.
Допоможіть дитині дізнатись більше про Інтернет та світ довкола за допомогою розвиваючих ігор.
Досліджуйте разом.
Домовтесь про «зони» вдома, де можна використовувати гаджет.
1.Не розповсюджувати особисті дані.
2.Якщо з дитиною трапилась неприємна ситуація, то вона завжди може покластися на батьків.
3.Небезпечно зустрічатись з тими, кого ми знаємо тільки онлайн.
4.Не відповідати на повідомлення, які є неприємними.
5.Ні з ким не ділитись своїм паролем до гаджету та приватної сторінки.
6.Перед завантаженням нового додатку слід запитати дозволу у батьків
• Отримати додаткову інформацію про онлайн-ризики, шкідливий контент через Урядову консультаційну лінію з питань безпеки дітей в Інтернеті - 1545 далі вибрати 3 - анонімно, цілодобово, безкоштовно.
• Анонімно повідомити дитині про те, що сталося з ним або з нею в Інтернеті - зателефонувати на гарячу лінію Ла Страда - 116 111.
• Звернутися дитині до психолога або ж поставити питання з приводу психічного, сексуального або репродуктивного здоров’я через організацію Teenergizer, яка дає консультації “рівний-рівному” і з психологом безкоштовно і конфіденційно:Консультації
• Якщо дитина страждає від кібербулінгу і є потреба отримати допомогу анонімно, то можна скористатися чат-ботом Кіберпес в Telegram та Viber, або зателефонувати на лінію: 0800 505 170
• Отримати додаткову інформацію про онлайн-ризики і як діяти в таких ситуаціях через чат-бот проєкту #stop_sexтинг у Телеграмі - @StopSextingBot
• Довірливі стосунки між батьками та дітьми.
• Розмови про власні переживання після важкого робочого дня чи побаченого в мережі;
• Спільні інтереси та інформаційний простір, наприклад, спільний перегляд фільмів та їх обговорення чи прогулянки без гаджетів;
• Сімейна угода, як можливість врегулювати поведінку дитини в Інтернеті;
• Розвиток навичок цифрової стійкості через: розуміння дитиною, що вона натрапила на шкідливий контент; знання того, що робити, щоб звернутися за допомогою; навчання на власному досвіді; отримання підтримки для відновлення.
1578 – з питань протидії торгівлі людьми;
1588 – з питань запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та насильству дітей;
0800505501 (безкоштовно зі стаціонарних);
527 (безкоштовно з мобільних) – з протидії торгівлі людьми та консультування мігрантів.
Інформаційна кампанія «Розірви коло» – це частина масштабної програми UNFPA, Фонду ООН у галузі народонаселення із протидії та запобігання домашнього та/і гендерно зумовленого насильства в Україні. Кампанія реалізується за підтримки уряду Великої Британії.
Встановити «батьківський контроль» для пристроїв із опраційною системою Windows 10 можна за такою послідовністю дій:
1) перейдіть з меню Пуск в розділ «Облікові записи користувачів»;
2) у категорії «Сімя та інші користувачі» натисніть «Додати члена сімї»;
3) операційна система на вибір запрпонує створити профіль для дитини або дорослого;
4) обравши відповідний пункт, введіть адресу електронної пошти. Для підтвердження адреси зайдіть в папку вхідних повідомлень електронної пошти.
Важливо: операційна система не дозволить активувати «батьківський контроль» для локального облікового запису. Створіть новий профіль для кожного користувача, якого належить контролювати.
Встановити «батьківський контроль» для пристроїв з операційною системою Android можна за такою послідовністю дій:
1) відкрийте програму «Play Маркет»;
2) у лівому верхньому кутку екрану натисніть на значок «меню» і виберіть «Установки» - «Батьківський контроль»;
3) увімкніть означену функцію;
4) обмежте доступ до налаштувань «батьківського контролю», встановивши PIN-код;
5) встановіть такі фільтри: «Додатки, ігри, фільми і серіали. Виберіть максимально допустиме вікове обмеження для контенту», «Музика і книги».
Важливо: «батьківський контроль» діє тільки на тому пристрої, де ви його налаштували. При необхідності ввімкніть його на іншому пристрої, знову виконавши наведені вище інструкції.
Встановити «батьківський контроль» для пристроїв «iPhone», «iPad», «iPod touch» можна за такою послідовністю дій:
1) перейдіть в меню «Налаштування» - «Основні» - «Обмеження».
2) покрутіть вниз і натисніть «Обмеження», а потім «Включити обмеження».
3) створіть пароль функції «Обмеження». Код-пароль обмежень необхідний для зміни налаштувань або відключення обмежень.
Крім того, на сайитах підтримки від виробників можна отримати додаткову інформацію щодо принципів роботи та точного налаштування функції «батьківського контролю».
1) Національна гаряча лінія з питань протидії насильству та захисту прав дитини (Пн.-Пт. з 12.00 до 16.00):
0 800 500 225 (безкоштовно зі стаціонарних);
16 111 (безкоштовно з мобільних).
2) Онлайн консультація для підлітків в Teenergizer
3) Чат-бот у Telegram і Viber допоможе дізнатись, куди звертатись за допомогою.
Адміністративна відповідальність за булінг КУАпП доповнено статтею 1734 «Булінг (цькування) учасника освітнього процесу», якою конкретно визначено відповідальність. Рада змінила Кодекс про адмінправопорушення. У статтю 172 (дрібне хуліганство) додали штрафи за цькування.
Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого, - тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.
Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, - тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.
Діяння (якщо воно скоєно вперше), передбачене частиною першою цієї статті, вчинене малолітніми або неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, - тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.
Діяння (якщо воно скоєно не вперше), передбачене частиною другою цієї статті, вчинене малолітньою або неповнолітньою особою віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, - тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.
№з/п | Назва заходу | Відповідальна особа | Дата проведення |
---|---|---|---|
1. | Індивідуальна робота з дітьми-булерами та дітьми, які постраждали від проявів булінгу. | Шкільний психолог Мікітіна С.В., соціальний педагог Постнікова Л.К. | за потребою |
2. | Індивідуальні консультації для батьків дітей-булерів та батьків, діти яких постраждали від проявів булінгу. | Шкільний психолог Мікітіна С.В., соціальний педагог Постнікова Л.К. | за потребою |
3. | Виступ на загальношкільних батьківських зборах | ЗДВР Носко О.П., класні керівники | березень 2019 року |
4. | Курс «Самопізнання та соціалізація підлітка» (8-і кл.) | Психолог Ігнатенко І.Б. | січень-квітень (1 р. на тиждень) |
5. | Контроль учнів, схильних до проявів булінгу (7-Б, 5-Б класи) | Класні керівники: Литвин О.С., Кобзєва С.Ф., шкільний психолог Мікітіна С.В., соціальний педагог Постнікова Л.К. | постійно |
6. | Оновлення та поповнення інформаційного куточка, оприлюднення інформації «Булінг. Профілактика булінгу» на шкільному сайті. | ЗДВР Носко О.П., шкільний психолог Мікітіна С.В., соціальний педагог Постнікова Л.К. | постійно |
7. | Круглий стіл за участю представників поліції щодо теми булінгу (7-9) кл. | ЗДВР Носко О.П., соціальний педагог Постнікова Л.К. | лютий 2019 року |
8. | Години соціального педагога:
- «Все про булінг» (7-Б кл., 5-Б кл.) - «Відповідальність неповнолітніх» (11-А кл., 9-10 кл., 5-8 кл.) - «Захист прав дітей в Україні» (1-4 кл.) - «Гендерна рівність» (9-11 кл.) |
Соціальний педагог Постнікова Л.К. | січень2019 року лютий2019 року березень 2019 року квітень2019 року |
9. | Тренінгові заняття з корекції дезадаптації (5 кл.) | Шкільний психолог Мікітіна С.В. | січень-квітень 2019 року (1р. на тиждень) |
10. | Конкурс малюнків щодо теми булінгу «Діти проти насилля !» (1-4 кл) | Класоводи 1-4 класів | березень 2019 року |