Звіт директора Южноукраїнської загальноосвітної школи І-III ступенів №2 за 2019-2020 н.р.

У 2019-2020 навчальному році Южноукраїнська загальноосвітня школа І-Ш ступенів №2 здійснювала свою діяльність відповідно до ст.53 Конституції України, Закону України «Про освіту», працювала відповідно Закону України «Про загальну середню освіту», Концепції Нової української школи, Державних санітарних норм влаштування та утримання ЗЗСО та організації освітнього процесу та інших нормативно-правових документів, які регламентують роботу закладу загальної середньої освіти . На перше вересня 2019 року у школі нараховувалося 32 класи (що на 1 клас більше ніж у попередньому навчальному році), в них 701 учень. Три класи з вечірньою формою навчання, в них - 25 учнів. Один клас з інклюзивною формою навчання (7-Б). На кінець навчального року – 698 учнів, з них – 22 учні у вечірніх класах.

Відомості про випускників Южноукраїнської загальноосвітньої школи І-III ступенів № 2 2018 – 2019 навчального року:

Працевлаштування випускників 9-х класів

№ з/п Клас 10 Клас Технікум, коледж, ВНЗ І-ІІ рівня акредитації (Україна) ПТУ Вечірня школа Працевлаштовано Не працевлаштовано
1 9-А 26 18 - 5 2
2 9-Б 26 15 9 2 - -
Всього 52 33 9 7 2

Кількість учнів що вступили до навчальних закладів Польщі, за кордоном – 1

Працевлаштування випускників 11-х та 12 (в/ф) класів

№ з/п Клас Кількість випускників ВНЗ ІІІ-ІУ рівнів акредитації ВНЗ І-ІІ рівня акредитації ПТУ Працевлаштовано Не працевлаштовано На обліку в центрі зайнятості
1 11-А 16 14 1 - 1 - -
2 11-Б 11 7 4 - - -
3 12в/ф 9 - - 2 7 - -
Всього 36 21 1 6 8 - -

Кількість учнів що вступили до вищих навчальних закладів Польщі, за кордоном – 2

Результати успішності учнів за 2019-2020 навчальний рік наступні:

  • На високому рівні навчаються - 47 учнів (9 %, на 2 % менше ніж у попередньому році);
  • На достатньому - 232 (45 %, на 9 % більше ніж у попередньому році);
  • На середньому - 21 (41 %, на 4 % менше ніж у попередньому році);
  • На початковому - 22 (4 %, на 4 % меньше ніж у попередньому році).
  • Випускників 11-го класу – 35

    Екстернів – немає

    12 клас з вечірньою формою навчання закінчили – 4 учні

    Випускників 9-х класів – 43

    За результатами 2019-2020 навчального року 35 ученів за високі досягнення у навчанні нагороджено похвальними листами. Вісім учнів 9-го класу отримали свідоцтва з відзнакою. Двоє випускників школи є претендентами на нагородження золотими та двоє – срібними медалями. За результатами ІІ (міського) етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад учні 6-11-х класів отримали 42 дипломи (10- І ступеня, 14 - ІІ ступеня, 18- ІІІ ступеня) та посіли ІІІ командне місце у загальному заліку серед навчальних закладів міста. Десять учнів школи взяли участь у ІІІ етапі та посіли 6 призових місць. Учні: Усатюк Андрій, Шкурупій Віталій, Соболь Рустам, Шевченко Карина отримали матеріальне заохочення. П’ятеро учнів школи стали призерами ІІ етапу Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика. П’ятеро учнів школи стали призерами ІІ етапу Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Т. Шевченка. У 2019-2020 навчальному році в Южноукраїнській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 2 працювали 54 педагогічні працівники (51– основний, 3- сумісників,). П’ятеро педагогічних працівників перебувають у відпустці по догляду за дитиною.

    Якісний склад педагогічного колективу наступний:

  • Спеціалістів вищої категорії - 28 (51 %)
  • Спеціалістів І категорії –8 (15 %)
  • Спеціалістів ІІ категорії – 5 (9 %)
  • Спеціалістів – 13 (24 %)
  • Педагогічне звання мають 18 учителів (33 % ), з них:

  • «Старших учителів» - 14 (25 %)
  • «Учителів методистів» - 4 (7 %)
  • Середній вік педагогічного колективу – 45 років. Наймолодшому – 23 роки. Пенсіонерів - 15. Обслуговуючий персонал школи нараховує – 44 працівники (у тому числі – 2 сумісників). Басейн «Дельфін» - 18 (у тому числі – 1 сумісник). Протягом 2019-2020 навчального року було проведено 8 педагогічних рад. З них - три тематичні: 28.08.2019 - «Про підсумки роботи школи у 2018/2019 навчальному році та завдання педагогічного колективу на 2019/2020 навчальний рік». 26.12.2019 – «Cистемно-діяльнісний підхід як основа освітнього процесу в Новій українській школі». 02.03.2020 – «Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів у сучасній українській школі». Заплановано ще -1. 3 грудня 2019 року проведено педагогічний консиліум за результатами адаптації учнів 5-х класів. 13 листопда а на базі нашої школи відбувся семінар – практикум з питань наступності дитячий садок –школа, на який було запрошено адміністрацію та вихователів ЗДО №3 «Веселка». Відкриті уроки показали класоводи 1-А та 1-Б класів Коваль О.І., Ківачук Л.П. Класовод 1-В класу Березянська О.Б. провела Зайцева Г.О., класовод 1-В класу підготувала презентацію досвіду роботи. Нарад при директорі – 12. Планових нарад з педагогічними працівниками – 16. Згідно з річним планом роботи школи, педагогічний колектив працював над науково-методичною проблемою «Формування ключових та предметних компетентностей учнів у контексті реалізації оновлених програм та Концепції Нової української школи». Це І етап роботи – організаційно-ознайомлюючий, актуальні завдання якого полягають у вивченні теоретичних положень проблеми, обговорення форм роботи з поставлених питань. Відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників (зі змінами, затвердженими наказом Міністерства освіти, науки, молоді та спорту України від 20.12.2011р. № 1473, та змінами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 08.08.2013р. № 1135, з метою активізації творчої професійної діяльності педагогічних працівників, підвищення їхньої відповідальності за результатами своєї роботи, стимулювання первинної фахової освіти, розвитку творчої ініціативи та професійної майстерності педагогів у 2018-2019 навчальному році проведено атестацію 7 педагогічних працівників школи. Враховуючи рекомендації Міністерства освіти і науки України та управління освіти Южноукраїнської міської ради Миколаївської області у зв’язку з карантинними заходами через пандемію GOVID-19 31.03.2020 року проведено засідання атестаційної комісії (протокол №3, підписаний двома третіми присутніми на засіданні членами комісії).

    Прийнято рішення:

  • відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст першої категорії» - 1 учитель;
  • присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» - 1 учитель;
  • присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії» - 1 учитель;
  • відповідають займаній посаді – 2 педагогічні працівники.
  • Атестаційною комісією управління освіти Южноукраїнської міської ради прийнято рішення:

  • відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст першої категорії» - 1 учитель;
  • присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» - 1 учитель;
  • Протягом 2019-2020 навчального року курси підвищення кваліфікації при обласному інституті післядипломної педагогічної освіти пройшли 23 педагогічні працівники. У ІІ півріччі 2019 року – 15 учителів, у першому півріччі 2020 року – 8 учителів. 18 педагогічних працівників проходили 1 - або 4-ох тижневі курси, 5 учителів – компетентнісні модулі. Шляхом участі у вебінарах – 2 учителі. Адміністрацією школи сформовано попередню мережу та контингент учнів на 2020-2021 навчальний рік, сформовано 1-ші класи, завершується робота з формування 5-х та 10-го класів. Визначено профіль 10-го класу – філологічний (українська мова). Створено попередній штатний розпис, проведено попередню тарифікацію педагогічних працівників, завершено робота над робочим навчальним планом. Відповідно до нового Закону України «Про освіту» розроблено та затверджено Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу Южноукраїнської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2, переглянуто освітню програму закладу, внутрішню системи забезпечення якості освіти, яка на даний момент удосконалюється. Протягом навчального року наш заклад співпрацював з Миколаївським університетом кораблебудування імені адмірала Макарова, Одеським національним політехнічним університетом в галузі підготовки спеціалістів. Проблемне питання виховної роботи Южноукраїнської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 «Формування навичок культури здоров’я учнів на основі загальнолюдських моральних цінностей». Мета виховної школи: забезпечити умови для формування культури здоров’я, національної свідомості учнів, цілеспрямовано виховувати громадянина суверенної України; утверджувати в свідомості й почуттях особистості патріотичні цінності, переконання і повагу до культурного та історичного минулого України. Серед виховних напрямів в Южноукраїнській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №2 сьогодні найбільш актуальними виступають патріотичне, громадянське виховання як стрижневі, основоположні, що відповідають як нагальним вимогам і викликам сучасності, так і закладають основу для формування свідомості нинішніх і прийдешніх поколінь, які розглядатимуть державу як запоруку власного особистісного розвитку, що спирається на ідеї гуманізму, соціального добробуту, демократії, свободи, толерантності, виваженості, відповідальності, здорового способу життя, готовності до змін. Наш навчальний заклад є для учнів осередком становлення громадянина - патріота України, готового брати на себе відповідальність, самовіддано розбудовувати країну як суверенну, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу, забезпечувати її національну безпеку, сприяти єдності української політичної нації та встановленню громадянського миру й злагоди в суспільстві. У жовтні-листопаді 2019/2020 н.р. року серед учнів 1-11 класів було проведено моніторинг по визначенню рівня ціннісних ставлень учнів за усіма напрямками виховання. Мета даного моніторингу, визначити рівень вихованості кожного учня та класу в цілому і використати дані для планування подальшої роботи з класом, індивідуально з кожним учнем. Відповідно до Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів» виховний процес у школі здійснюється за шістьма напрямками та в його основу покладено виховання на цінностях. Ціннісне сприйняття світу - це сприйняття дійсності, яке супроводжується проживанням відносин до об'єктів дійсності як деякої цінності для життя людини. Сучасна культурна людина має поєднувати предметне і ціннісне сприйняття об'єктів реальності, а точніше, предметне сприйняття має збагачуватись ціннісним. Реалізовували завдання через проведення у школі виховних заходів, акцій, свят, зустрічей з ветеранами Другої світової війни, учасниками ООС, участі учнівських колективів у міських, обласних, всеукраїнських конкурсах, продовжили співпрацю з громадськими організаціями, пропагували дану тематику через проведення шкільних благодійних акцій, створення та реалізацію спільних проектів.

    Виходячи із можливостей школи виховний процес був спрямований на виконання наступних завдань:

  • формування національно-патріотичної свідомості школярів, їх здатності аналізувати ситуацію у державі, розуміти своє значення та роль у сьогоденні та майбутньому;
  • формування здоров’язберігаючих компетенцій усіх учасників навчально-виховного процесу;
  • формування правової культури, прищеплення поваги до прав і свобод людини і громадянина, Конституції, державних символів, правової свідомості;
  • створення сприятливих умов для співробітництва вчителів, учнів та їх батьків, як необхідної умови запобігання відхилень у поведінці учнів;
  • створення умов для розвитку інноваційної особистості та творчої самореалізації кожного учня;
  • формування здатності учнів до самореалізації у подальшому житті.
  • Реалізації цих завдань сприяла методична робота класоводів та класних керівників. Чітко спланована робота методичних комісій класних керівників (м/к 1-4 кл. – Мазуркевич Т.І.; м/к 5-11 кл. – Шевченко І.В.), які працюють над проблемними питаннями «Впровадження інтерактивних форм виховання» (1-4 класи) та «Впровадження інтерактивних та інформаційно-комунікативних технологій у виховній роботі класного керівника» (5-11 класи). Протягом року проводились наради класних керівників щодо планування виховної роботи в класі та організації і проведення позакласних заходів, керівництва організацією змістовного відпочинку учнів, контролю за відвідуванням учнями школи, проведення місячника «Увага! Діти на дорозі», місячника «Спорт для всіх - спільна турбота», місячника «Безпеки життєдіяльності», тощо, готувались та проводились засідання методичних комісій, методичні навчання, знайомились з методичною літературою та періодичними виданнями. У школі було розроблено план виховної роботи з класними колективами, план правового та превентивного виховання, план проботи педагога-організатора, плани роботи гуртків за інтересами, план роботи соціально-психологічної служби школи. Протягом року учні та педагогічний колектив школи працювали над проєктами «З добром у серці», «Шкільні свята», «Пісня жити і вчитися допомагає!» та інші, які дають змогу реалізувати програму «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», виконати вимоги упровадження нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти та розкрити потенціал учнів, зацікавити дітей різними формами та напрямками діяльності, згуртувати класні колективи, активізувати роботу учнівського самоврядування. У 2019-2020 навчальному році у зв’язку з карантинними заходами у ІІ семестрі план виховної роботи реалізовано не у повному обсязі.Проте, пристосовуючись до даних умов, було проведено дистанційні заходи. У вересні в рамках Олімпійського тижня було проведено ряд заходів, серед яких традиційна святкова лінійка-парад. У вересні ж відбулася загальношкільна виборча конференція, за результатами якої президентом школи було обрано ученицю 10-А класу Лютенко Дар’ю. Також, у вересні було проведено акцію «Ми за мир» та раптівку до Всесвітнього Дня миру. До Всесвітнього дня доброзичливого ставлення до тварин було організовано заходи в рамках тематичного тижня: благодійна акція, проект «Цікаво про тварин» та «Тваринка моєї мрії». Протягом вересня проходили заходи щодо протидії торгівлі людьми (огляд літератури, ознайомлення учнів з актами законодавства з даних питань). Члени учнівського самоврядування брали активну участь у підготовці та проведенні концертної програми до Дня працівників освіти. З 1 по 4 жовтня відбулася презентація класних колективів «Знайомтеся – це наш клас» та виставка квіткових композицій та виробів з природного матеріалу «Осінній дивограй». У жовтні до Дня українського козацтва серед учнів 5-х класів відбулося свято «Козацькі розваги. Ми продом з України!». З 7 по 11 жовтня пройшли заходи до Дня захисника України та Дня Українського козацтва. Також, учні 8-А класу взяли участь у заходах до Дня захисника України у міському історичному музеї. З 21 по 25 жовтня учні школи приєдналися до проведення щорічної міської благодійної акції «Дзвони наших сердець». З 21 по 25 жовтня пройшли виховні години до 75-ї річниці визволення України. Вчителем предмету «Захист Вітчизни» до Дня українського козацтва та до Дня Збройних Сил України було організовано змагання з кульової стрільби. До Дня української писемності та мови у листопаді відбулася інформаційна хвилинка. Для учнів перших класів в кінці листопада було організовано та проведено виховний захід «Посвята у першокласники». До Міжнародного дня непаління відбулася інформаційна хвилинка «За хмарою тютюнового диму та виставка робіт «Ми за непаління, ми - здорове покоління». 16 листопада відбулися заходи до Міжнародного дня толерантності (виставка малюнків, виховні годи за участі членів учнівського самоврядування). Виставка малюнків «Діти проти надзвичайних ситуацій». Також учні 9-11 класів брали участь у конкурсі «Хто зверху».У грудні талановиті учні школи взяли активну участь у міському конкурсі малюнків «Атом KIDS», де посіли 4 призових місця (2 - перших, 1 – друге та 1 –третє). Було проведено Тиждень правових знань (вікторина «Знай свої права», виставка малюнків, інформаційні хвилинки). У лютому, квітні проходили тижні безпеки життєдіяльності, декада відкритих виховних заходів у 9-11-их класах, Ярмарок професій, заходи до Дня боротьби зі Снідом (конкурс творчих робіт «Твоє майбутнє у твоїх руках», виховні заходи, тренінги). Членами учнівського самоврядування були організовані і проведені Тиждень правових знань, проєкт «Ялинка своїми руками», театралізоване дійство до дня Святого Миколая, Новорічні ранки, Тиждень безпеки життєдіяльності. У січні член учнівського самоврядування Митрофанська Владислава підготувалася та взяла участь у обласному конкурсі на кращого лідера учнівського самоврядування «Лідер року». Також до 22 січня пройшли виховні заходи до Дня Соборності: інформаційна перерва «Величний день злуки» та виховні години з відеопереглядом. У квітні учні школи взяли участь у онлайн-конкурсі «Ми – нащадки переможців», та у проєкті «Мішечок». У травні до Дня вишиванки учні 2-Б та 10-Б класів приготували онлайн-привітання.

    Учні школи у 2019-2020 н.р. активно брали участь у різних видах конкурсів, змагань, квестів відповідно до річного плану роботи школи та міста та досягли наступних результатів:

  • проект «Всеукраїнський урок доброти», сертифікат учасника встановлення рекорду у 2019 році;
  • обласний конкурс творчих робіт «Я – патріот України» ( І місце у міському етапі конкурсу);
  • онлайн-конкурс «Ми – нащадки переможців!» - І місце;
  • міські змагання з кульової стрільби – І місце;
  • міський конкурс творчих робіт ATOM Kids – два І, ІІ та ІІІ місця.
  • Активна участь в заходах:

  • всеукраїнський Тиждень безпеки дорожнього руху, Всеукраїнський місячник безпеки життєдіяльності;
  • міські благодійні акції «Гвардійська родина – тобі, Україно!», «Частинка щастя», «З добром у серці», «Дзвони наших сердець» Всеукраїнська акція «На зустріч мрії».
  • Актуальним впродовж року було виховання в учнів ціннісного ставлення до себе. У школі були розроблені заходи щодо реалізації Національної стратегії з оздоровчої рухової активності в Україні на період до 2025 року «Рухова активність - здоровий спосіб життя - здорова нація». Учні школи взяли активну участь у шкільних та міських спортивних змаганнях та заходах, згідно до «Календаря спортивно-масових та оздоровчих заходів на 2019-2020 н.р.» ( у І семестрі). Організація учнівського самоврядування починається з класного колективу. У кожному класі обрані лідери та їх заступники. Відповідальні справи щодо керівництва життям класу доручаються активу, а потім залучається весь класний колектив. Учнівське самоврядування в 2019/2020 н.р. спрацювало на достатньо дієвому рівні, були досягнення, та є і недоліки. Найголовніше завдання на наступний навчальний рік полягає в тому, щоб робота самоврядування була направлена на розвиток більшої ініціативності зі сторони учнів. Коли ініціатива належить дітям, вони беруть активну участь у процесі прийняття рішень, але під керівництвом дорослих. Лише через особисту участь вони можуть розвинути власні здібності і навички, сформувати життєві цілі, самоствердитись і самореалізуватись. У 2019/2020 н. р. успішно працював шкільний сайт. Інформація про проведену роботу систематично оновлювалася на сторінках сайту. Заклад освіти протягом року активно співпрацював із такими організаціями міста: міським центром соціальних служб сім’ї, дітей та молоді; відділом ювенальної превенції; Центром зайнятості; Южноукраїнським міським сектором Головного управління ДСНС України у Миколаївській області; міською організацією ветеранів війни, праці та Збройних Сил організації ветеранів України. У 2019/2020 н. р. правовиховна робота велася на достатньому рівні. З учнями, схильними до правопорушень проводилась корекційна робота практичним психологом, соціальним педагогом та класними керівниками. Учні даної категорії залучались до участі в класних та шкільних заходах.

    Результати соціальної паспортизації за 2019-2020 навчальний рік наступні:

  • Дітей-сиріт - 4
  • Дітей, позбавлених батьківської опіки (під опікою) - 10
  • Дітей-чорнобильців - 6
  • Дітей з інвалідністю – 18 (з них 3 – не підлягають навчанню)
  • Дітей із неповних сімей - 148
  • Дітей, які виховуються без батька - 140
  • Дітей, які виховуються без матері - 8
  • Дітей поодиноких матерів - 32
  • Дітей із багатодітних сімей - 63
  • Дітей із малозабезпечених сімей - 8
  • Учнів, які перебувають на ВШО - 7
  • Дітей, сім’ї яких потрапили в складні життєві обстави - 9 (6 сімей)
  • Дітей, які проживають у центрі соціально-психологічної реабілітації дітей – немає
  • Дітей, які проживають у ДБСТ- 7
  • Робота соціально-психологічної служби проходила відповідно до затвердженого річного плану. Пріоритетним напрямком роботи психолога є психодіагностика. Психодіагностикою в цілому за підзвітний період були охоплені майже всі учні школи. На початку навчального року проводиться діагностика з визначення рівня адаптації учнів 1-х та 5-х класів. Адаптація учнів 1-х класів перевіряється за методиками Н.Г.Лусканової «Вивчення шкільної мотивації учнів початкових класів» та «Малюнок родини». Результати даного обстеження задовільні, доведені до класоводів і батьків.

    Діагностика учнів 5-х класів у цьому році (як і в минулому) була поглиблена і проводилась за наступними методиками:

    1.методика визначення особистісної адаптованості школярів А.В.Фурмана

    2.«Вивчення мотивації школярів до навчання в школі» за методикою О.Ануфрієва та С.Костроміної;

    3.«Автономність – залежність особистості у навчальній діяльності» (опитувальник Г.Пригіна);

    4. Методика «Почуття в школі»;

    5. Методика «Ставлення до навчальних предметів».

    Результати діагностики з адаптації учнів 5-х класів задовільні. Питання слухалось на педраді. Діагностика з профільності охопила учнів 5-10 класів. Всі етапи профільного навчання супроводжує психологічна діагностика. Реалізація діагностичних процедур відбувається за планом . У 5-х класах проводиться діагностичний тест "Здібності школяра", мета якого – визначення області і рівня здібностей і інтересів учнів. У 6-х класах – методики "Визначення суттєвих ознак" і "Виключення зайвого", які визначають рівень операції мислення – аналіз і синтез. У 7-х класах – методика "Профіль" визначає напрямок майбутньої професійної діяльності учнів. У 8-х проводиться опитувальник типу мислення, за результатами якого визначається індивідуальний спосіб переробки інформації. Знаючи свій тип мислення, можна прогнозувати успішність у конкретних видах професійної діяльності. У 9-х класах ми проводимо опитувальник професійних здібностей Л.Йовайши. Методика спрямована на виявлення здібностей учнів до різноманітних сфер професійної діяльності: робота з людьми, інтелектуальна, естетична, планово-економічна, екстремальна. У 10-х класах – "Тест структури інтересів і схильностей" визначає нахили до конкретних галузей професійної діяльності. Результати діагностики з профільності заносяться у портфоліо, а також надаються батькам у вигляді індивідуальних та групових консультацій. Для батьків учнів 7-х класів розроблені анкети, які визначають рівень зацікавленості батьків у виборі майбутнього профілю учнів. Ефективне здійснення профорієнтації як науково-практичної системи підготовки особистості до вільного і свідомого професійного самовизначення фактично неможливе без виявлення, аналізу, оцінки та врахування інтересів особистості, якими детерміновано вибір певного життєвого шляху саме в період життєвого самовизначення. Діагностика з профорієнтації складається з виконання учнями наступних методик: "Карта інтересів", "ОПГ", "ДДО". За результатами діагностики учнів 9-х класів найтиповіші проблеми щодо вибору майбутньої професії пов’язані зі слабкою поінформованістю про навчальні заклади, малим колом професій, про які мають уявлення дев’ятикласники, невмінням правильно оцінити свої можливості, з думкою, що все вирішать за них, відсутністю відповідального ставлення до професійного вибору; великою кількістю однаково привабливих варіантів; відсутністю цікавості до будь-якого виду діяльності тощо. Ці проблеми ми розв’язуємо, запрошуючи спеціалістів з міського центру зайнятості, введення спецкурсу у 8-А класі " Обираю професію". Учні 9-х класів прийняли участь у "Ярмарці професій" на базі МНВК. Серед учнів 7-11 класів було проведено анкетування «Ціннісні орієнтири молоді», за допомогою якого визначилися погляди молоді на сучасне життя, плани на майбутнє, особисте ставлення до негативних проявів у сучасному суспільстві. Результати анкетування було висвітлено на педраді. Треба зазначити, що учні мають правильну соціальну орієнтацію у сучасному житті, обирають здоровий спосіб життя і володіють знаннями щодо уникнення різних неприємних життєвих негараздів. Протягом року проводилися діагностичні обстеження учнів групи ризику, дітей з інвалідністю, обстеження учнів на замовлення вчителів, батьків, адміністрації, служби у справах неповнолітніх, обласної медико-педагогічної комісії тощо.

    Консультативна діяльність – суттєвий напрямок роботи психолога. Соціально-психологічна служба школи надає консультації декількох видів:

    - консультування з проблем дошкільного віку; - консультування в початковій школі; - консультування з проблем середнього шкільного або підліткового віку; - консультування у старшій школі.

    Консультації надаються:

    - із проблем дошкільного віку – батькам; - у молодшій школі – батькам, вчителям; - у середній і старшій школі – батькам, вчителям, учням.

    Батьки з’являються до соціально-психологічної служби як за власною ініціативою, так і на запрошення. Проблеми, з якими найчастіше звертаються батьки – це в основному непорозуміння з дитиною в родині, використання неефективних методів виховання, прогули уроків, небажання ходити до школи, відхилення у поведінці, конфліктні ситуації з однолітками тощо.Майже всі вчителі школи за рік звернулися за консультаціями з різних питань (в основному з причин девіантної поведінки підлітків).

    Відповідно до річного плану була проведена наступна робота:

    - консультації для батьків майбутніх першокласників за результатами діагностичного обстеження;

    - консультації для класних керівників та вчителів-предметників за результатами псих діагностичної роботи з учнями та результатами спостережень;

    - консультації для учнів 9-х, 11-х класів з питань профорієнтації за результатами діагностичних обстежень;

    - індивідуальне консультування учнів, батьків, вчителів щодо питань труднощів у взаєминах із дітьми, про психологічні особливості учнів, мотиви поведінки.

    Треба відзначити, що всі категорії громадян (і дорослих, і дітей) з кожним роком все активніше звертаються по допомогу до соціально-психологічної служби, все більше відчувають в цьому потребу.

    В цілому за рік було надано:

    1. Дітям
  • Індивідуальна діагностика – 15 осіб
  • Індивідуальне консультування – 23 осіб
  • Індивідуальна корекційно - відвідувальна робота – 15 осіб
  • Групова діагностика – 342 осіб
  • Групове консультування – 277 осіб
  • Групова корекційно – відновл/розвивальна робота – 171 осіб
  • Патранаж родини – 11
  • Взаємодія зі службами – постійно
  • Взаємодія з представниками правоохоронної служби – постійно
  • Участь у судових засіданнях – 1 особа
  • 2. Батькам
  • Індивідуальне консультування – 27 осіб
  • Группове консультування – 109 осіб
  • Проведення ділових ігор, тренінгів – 30 осіб
  • Психологічна просвіта – 109 осіб
  • Відвідування за місцем роботи – 1 особа
  • 3. Педагогам
  • Індивідуальне консультування – 19 осіб
  • Групове консультування – 40 осіб
  • Проведення ділових ігор, тренінгів – 4
  • Ранній початок профілактичної роботи передбачає виявлення сімей, у яких мають місце асоціальні схильності батьків, несприятливих психологічний клімат. Діти із цих сімей знаходяться на внутрішкільному обліку соціально-психологічної служби школи. Таких учнів перебуває на обліку - 5. Соціально-психологічна служба школи веде облік дітей групи ризику. Учнів, що стоять на обліку у кримінальній міліції, службі у справах дітей. У школі проводяться засідання ради профілактики правопорушень. На раду запрошуються учні, схильні до прогулів, правопорушень, мають відхилення у поведінці. За рік відбулося 9 засідань ради профілактики, на яких заслухали 9 учнів. Здійснюється залучення учнів групи ризику до різних видів діяльності. Цей процес будується на позитивній основі, визначенні позитивних якостей особистості з урахуванням нахилів та інтересів дітей. Рятувальним колом для асоціально-орієнтованих підлітків є рання професійна орієнтація, яку проводить соціально-психологічна служба школи. Вона полягає в ранній діагностиці інтересів, нахилів,наданні допомоги у виборі того типу професій, який найбільше підходить учневі. Обов'язковим елементом профорієнтації є діагностика, консультації за результатами діагностики, запрошення працівників міського Центру зайнятості населення з метою надання консультацій батькам і учням. Особлива увага приділяється наданню допомоги у виборі життєвого шляху учням групи ризику, дітям із неблагонадійних сімей, дітям-сиротам. У профілактиці відхилень в особистісному розвитку дітей великого значення набуває правильна організація взаємин як між дітьми різного віку, так і між дітьми і дорослими. Такі стосунки мають відбуватися на принципах взаємодопомоги, емоційної підтримки, співпраці. Саме ці принципи соціально-психологічна служба впроваджує у практику своєї роботи. Наступним напрямком роботи служби є проведення корекційної роботи. Вона має на меті надання допомоги дітям в адаптації до школи, у розвиткові та корекції психічних процесів, корекцію рис характеру, механізмів саморегуляції, навичок спілкування, тощо. На запит вчителів, класних керівників, батьків проводилась індивідуальна корекція. У роботі з підлітками групи ризику ефективно проходить групова психологічна корекція. Це дає підліткові можливість розглянути свою поведінку очима інших, об’єктивно, відпрацювати навички реагування в складних ситуаціях. У цілому до корекційної роботи було залучено близько 150 учнів. При наборі до школи майбутніх першокласників традиційно проводиться зустріч з батьками для надання рекомендацій щодо психологічної готовності дітей до школи, лекторій на тему «Адаптація дітей - шестирічок до школи». На запрошення класних керівників проводилися лекторії для батьків на паралелі 1-х, 5-х класів, 7-х і 9-х класів. Протягом року відповідно до плану роботи було проведено 6 загальних лекторіїв для учнів різних вікових категорій із запрошенням спеціалістів: лікаря-гінеколога, ювенолога, педіатра, нарколога, працівника міської служби у справах неповнолітніх, дільничого інспектора тощо. Протягом року служба співпрацювала з такими організаціями: ювенальною поліцією, інклюзивно- ресурсним центром, міською медико-санітарною частиною, службою у справах сім’ї та молоді, Центром зайнятості, опорним пунктом 2-го мікрорайону, службою соціального захисту населення, соціальним дитячим готелем, МНВК, тощо. Аналізуючи цю роботу, можна відмітити, що співпраці з громадськими організаціями проходять на високому рівні, існує взаєморозуміння та взаємодопомога. Харчування учнів школи у 2019-2020 навчальному році здійснювалось відповідно з законодавством України, питання здійснення харчування в закладі розглядалися на нарадах при директорі.

    1-4 класи – 308 учнів (сніданки за кошти міського бюджету)

    Сироти та позбавлені батьківської опіки – 9 учнів

    Малозабезпечені – 12 учнів

    Діти з інвалідністю – 2 учнів

    Дитина, яка навчається в інклюзивному класі - 1

    ДБСТ – 5 учнів

    Діти учасників АТО та ООС – 4 учнів

    додаткові сніданки для учнів, які стоять на обліку у фтизіатра - 4;

    30 учнів соціально незахищених категорій отримували безкоштовні обіди в ГПД.

    Шкільна бібліотека свою діяльність організовувала спільно з педагогічним колективом, відповідно до плану роботи, який є складовою частиною плану освітньої роботи в школі, керуючись «Положенням про шкільну бібліотеку», посадовою інструкцією завідувача бібліотеки, правилами користування бібліотекою. Регламентувалася режимом роботи бібліотеки, встановленого дирекцією відповідно до внутрішнього розпорядку школи. Обслуговування читачів проводилось в режимі абонементу та читального залу. Облік користувачів та книговидачі в бібліотеці вівся відповідно до встановленого порядку: в читацьких формулярах, щоденнику роботи шкільної бібліотеки. За поточний навчальний рік послугами шкільної бібліотеки користувались 740 користувачів, книговидача разом з підручниками становила 9064 примірників. Також в шкільній бібліотеці постійно велась робота щодо формування, обробки та збереження книжкового фонду згідно з інструкцією «Про порядок доставки, комплектування та облік навчальної літератури». Комплектування бібліотечного фонду здійснювалось за рахунок бюджетних коштів. Станом на 01.01.2020 року бібліотечний фонд складає 19753 примірників, підручників 13996, науково-педагогічної¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬, методичної та художньої 5757. Всі нові надходження художньої літератури занесені до інвентарних книг, підручники до журналу обліку навчальної літератури. Завдяки акції «Подаруй бібліотеці книжку» фонд книгозбірні поповнився на 25 примірників художньої і довідкової літератури. Педагогічні працівники школи взяли участь в електронному відборі варіантів підручників для 3-х, 7-х класів. Адміністрацією школи було сформовано відповідне замовлення. Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час освітнього процесу визначається у діяльності педагогічного колективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Положення про організацію роботи з охорони праці учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти", Державних санітарних правил і норм улаштування, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. Наказом по школі призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі, створено службу з охорони праці, сплановані заходи. На початку навчального року, на передодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Проводиться постійна профілактична акція «Увага-діти на дорозі!», «Охорона праці очима дітей». Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях школи розміщено кілька стендів по безпечній поведінці. З метою поліпшення роботи з питань охорони праці, із запобігання дорожньо-транспортних пригод, попередження побутового й дитячого травматизму, нещасних випадків виробничого та невиробничого характерів в закладі в 2019-2020 навчальному році колективом школи проводилась певна робота. Розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів, проведена відповідна робота з учителями. Причини виявлення травм з’ясовуються, аналізуються. Відповідно до цього складаються акти та проводяться профілактичні заходи. Незважаючи на проведену роботу з профілактики травматизму, протягом навчального року було зареєстровано близько 30 звернень наших учнів до медичних закладів з приводу отримання травм, 15 з них були отримані в побуті, під час освітнього процесу травм не зареєстровано. В порівненні з минулим роком, в цьому році спостерегається зменьшення рівня травматизму на 3 випадки серед учнів під час освітнього процесу і на 25 випадків травм у побуті. Серед працівників виробничого та побутового травматизму зареєстровано не було. З метою профілактики дитячого травматизму 2019-2020 навчальному році у закладі були проведені Тижні безпеки життєдіяльності та охорони праці, дорожнього руху, пожежної безпеки, місячник знань правил безпеки життєдіяльності, безпечного поводження з вогнем виховні години та вікторина з учнями на тему: «Бережи своє здоров’я», «Дитинству – безпечні дороги». Розроблено буклети та організовано виставку малюнків, стіннівки на відповідні теми. Класними керівниками постійно проводилась роз’яснювальна робота як з учнями, так і з їх батьками на батьківських зборах. На виконання наказу управління освіти від 16.09.2019 № 51 у загальноосвітній школі І-Ш ступенів №2 в 2019-2020 навчальному році проведено підготовку особового складу до негайного реагування при загрозі та виникненні надзвичайних ситуацій техногенного, природного характеру та в умовах можливих терористичних проявів. Проведено роботу щодо організованого переведення системи цивільного захисту з мирного на воєнний стан, стійкого управління навчальним процесом під час виконання завдань цивільного захисту. Проведено заняття з учнями 1-9-х класів з предметів «Основи здоров'я». Під час проведення особливу увагу звертали на питання пожежної безпеки, дорожнього руху, поводження на воді, правил поведінки в небезпечних місцях, вживання дарів природи. Набуття учнями знань і навичок запобігання нещасних випадків, особистої безпеки та безпеки оточуючих, готовності адекватно діяти у разі загрози чи виникненні небезпеки, вмінь і навичок свідомого прийняття рішень. Проведено заняття з учнями 10 класу згідно з рекомендаціями до програми курсу «Захист Вітчизни». В кабінеті захисту Вітчизни, приміщенні тиру функціонують сучасні куточки з цивільного захисту та пожежної безпеки. Проведені навчання та підготовка до захисту і дій в надзвичайних ситуаціях членів об’єктових формувань, педагогічного та обслуговуючого персоналу згідно з «Тематикою навчання працівників навчально-виховних закладів освіти». Класними керівниками 1-11-х класів проведено заняття з цивільного захисту, організовано роботу по забезпеченню кожного учня ватно-марлевою пов’язкою. Два рази на рік всіма учасниками навчального процесу проводяться протипожежні тренування (евакуація з елементами пожежогасіння). Продовжується робота з приведення підвального приміщення як тимчасової захисної споруди у готовність до використання для евакуації дітей та працівників при виникненні надзвичайної ситуації. У зв’язку із запровадженням карантину у 2020 році не було проведено підсумкові заняття з цивільного захисту.

    Господарська діяльність

    Ремонтні роботи власними силами (техпрацівниками та обслуговуючим персоналом школи) у літній період 2019 року:

    1.Косметичний ремонт каб. біології (заміна лінолеуму, світильників)

    2. Косметичний ремонт каб. фізики (заміна лінолеуму)

    3. Косметичний ремонт каб. психолога та медичного кабінету із заміною лінолеуму

    4. Замощення плиткою стіни та колони центрального входу

    5. Замощення плиткою колон вестибюлю

    6. Заміна лінолеуму в кабінеті 211 (1-В)

    Силами батьків

    1. Косметичний ремонт каб. 207 (1-Б)

    2. Косметичний ремонт каб. 211 (1-В)

    За рахунок бюджету

    1. Заміна теплообмінників п/б «Дельфін»

    2. Ремонт даху, перехід до плавального басейну

    Ремонтні роботи власними силами (техпрацівниками та обслуговуючим персоналом школи) у 2019-2020 навчальному році:

    1.Косметичний ремонт бібліотеки із заміною лінолеуму та світильників

    2.Косметичний ремонт запасного виходу (блок А)

    3.Косметичний ремонт запасного виходу актової зали3

    4.Косметичний ремонт каб. 319

    5.Демонтаж вагонки (вестибюль) та ремонт стіни

    За рахунок бюджету придбано у (червень-грудень 2019):

    № з/п Назва кількість Сума
    1 Комп’ютерне обладнання (1 класи) 22463,94
    2 Столи учнівські зі стільцями 10 25900,00
    3 Обладнання для кухні 15 31680,00
    4 Двері металеві протипожежні 3 34561,00
    5 Ноутбуки (1 класи) 2 10947,00
    6 Принтери (1 класи) 2 8016,00
    Всього 122925,00

    За рахунок бюджету придбано у 2020 році:

    № з/п Назва кількість Сума
    1 Будівельні матеріали 25000,00
    2 Господарчі матеріали 19424,00
    3 Електричні товари (світлодіодні світильники, лампи) 16596,00
    4 Сантехнічні матеріали 5600,00
    5 Миючі засоби 305550,00
    6 Дизинфікуючі засоби 19550,00
    7 Термометри безконтактні 8548,00
    8 Маски медичні 600 11400,00
    9 Протигази 13 8840,00
    10 Захисні засоби (окуляри, комбінезони, оприскувачі) 2236,00
    11 02.2020.- кухонний інвентар 3655,00
    12 03.2020.- папір офісний 3815,00
    Всього 155213,00

    Благодійна допомога 2019-2020 навчального року

    № з/п Назва кількість Сума
    1 Стіл письмовий (303) 3500,00 б.д.
    2 Підставка для іграшок (205) 1 900,00 б.д.
    3 Відкидний стіл (205) 1 400,00 б.д.
    4 Шафа для взуття (316) 1 4800,00 б.д.
    5 Шафа 2 створ. (316) 1 1520,00 б.д.
    6 Стіл кутовий (320) 1 2800,00 б.д.
    7 Стіл письмовий (200) 1 2700,00 б.д.
    Всього 155213,00

    Спецрахунок школи 2019-2020 навчальний рік

    № з/п Назва Сума
    1 Двері (перехід до п/б «Дельфін») 10550,00
    2 Електричне обладнання 1380,00
    3 Меблі 7800,00
    Всього 19730,00

    Робота громадської приймальні

    За 2019- 2020 навчальний рік до громадської приймальні школи надійшло 9 звернень, що на 7 звернень менше ніж у попередньому році. Усі - на особистому прийомі (за попередній період – 11). Основні питання звернень –працевлаштування, надання довідок про підтвердження стажу. Протягом навчального року письмових звернень не надходило (попередній рік – 5): На всі питання надано роз’яснення згідно із законодавством України щодо роботи із зверненнями громадян.